Управління фінансовими результатами підприємств портової галузі

  • V.V. Shcherbyna Одеський національний морський університет
  • А. Zubenko Одеський національний морський університет
Ключові слова: управління фінансовими результатами, підприємства портової галузі, прибуток, центри фінансової відповідальності

Анотація

У статті запропоновані методичні аспекти управління фінансовими результатами підприємств портової галузі, наведена концепція системи управління фінансовими результатами портового оператора, схема формування прибутку підприємств портової діяльності, проведений аналіз прибутку державних підприємств портової галузі, визначенні етапи управління фінансовими результатами на основі центрів фінансової відповідальності для підприємств портової галузі. Методичні основи управління фінансовими результатами підприємств портової діяльності мають ґрунтуватися на виділенні центрів фінансової відповідальності, аналізі структури постійних і змінних витрат, маржинального доходу і формуванні прибутку портового оператора в цілому. Розроблені методичні основи включають в себе п’ять етапів, що дозволяють послідовно сформувати центри фінансової відповідальності, визначити сферу їх повноважень і в результаті добитися ефективного функціонування даної системи на підприємстві портової діяльності. Такий методичний підхід дозволяє отримувати вичерпну інформацію про витрати і доходи по кожному центру відповідальності, при цьому в ході аналізу виявляються ділянки, де найчастіше виникають відхилення, а також вантажі з низькою рентабельністю.

Посилання

1. Blank, Y.A. Upravlenye prybylyu [Profit management] ](2007) / Y.A. Blank. – Kyev: Nyka-Tsentr,768 [in Russian].
2. Hrinchenko, O.M. (2012). Analiz vplyvu faktoriv na prybutok pidpryiemstva. [Analysis of the factors influence on the enterprise profit].Retrieved from http://www.rusnauka.com/15_NNM_2012/Economics/10_111371.doc.htm [in Ukrainian].
3. Demianchenko, A.H. (2016). Doslidzhennia efektyvnosti diialnosti derzhavnykh i pryvatnykh styvidoriv u morskykh portakh Ukrainy [Investigation of the public and private stevedores activity efficiency in the Ukraine seaports]. Biznes Inform. - № 2, 178-184. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ binf_2016_2_26 [in Ukrainian].
4. Zvity pro vykonannia finansovoho planu pidpryiemstv, shcho pidporiadkovani Ministerstvu infrastruktury Ukrainy za 2016 rik ta poiasniuvalni zapysky do nykh. Retrieved from https://mtu.gov.ua/news/29813.html [in Ukrainian].
5. Matviienko M.V., Navrozova Y.O. & Shcherbyna V.V. (2010) Osnovy ekonomiky morskoho transportu: Navchalnyi posibnyk.[Principles of the maritime transport economy]. Odesa, ONMU, 560 [in Ukrainian].
6. Navrozova, Y. O. (2015). Analizuvannia struktury vytrat portovoho operatora [Port operator cost structure analysis]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, 2, 22-37. Retrieved from -http://nbuv. gov.ua/UJRN/rmegt_2015_2_4 [in Ukrainian].
7. Oneshko, S.V. (2015). Ekonomichni osnovy upravlinnia ekspluatatsiinymy vytratamy portovoho operatora: avtoref. dys. kand. ekon. nauk: spets. 08.00.04 [Economic fundamentals of operational costs management of the port operator] NAN Ukrainy, In-t problem rynku ta ekonomikoekolohichnykh doslidzhen. – Odesa, 23 [in Ukrainian].
8. Zhihareva, V.V., Dubovik N.V. & Navrozova Yu.O. (2016). Pidvyshchennya efektyvnosti diyalʹnosti ta konkurentospromozhnosti pidpryyemstv morehospodarsʹkoho kompleksu Ukrayiny [Increase of efficiency of activity and competitiveness of enterprises of the sea complex of Ukraine]. Odesa: KUPRIYeNKO SV, 239 p. [in Ukrainian].
9. Skaliuk, R.V. (2011). Ekonomichnyi mekhanizm upravlinnia finansovymy rezultatamy promyslovykh pidpryiemstv: teoretychni osnovy zabezpechennia funktsionuvannia [Economic mechanism of financial results management of industrial enterprises: the theoretical basis for ensuring functioning] Ekonomichnyi visnyk Donbasu, 2, 86-93 [in Ukrainian].
10. Shcherbyna, V.V.& Beyu K.Y. (2017) Analiz vantazhoobihu yak osnovnoho faktoru vplyvu na prybutok pidpryiemstv portovoi haluzi [Cargo turnover analysis as the main factor of influence on profit of port sector enterprises].Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti: Zb. nauk. Prats, 60. Odesa: ONMU. 31-45. – Retrieved from http://www. daemmt.odesa.ua/index.php/daemmt/article/view/138 [in Ukrainian].
11. Shcherbyna, V.V. (2017). Analiz formuvannia ta rozpodilu prybutku derzhavnykh pidpryiemstv portovoi diyalnosti [Analysis of the profits formation and distribution of port activity state enterprises]Problemy ta perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva: Zb. nauk. Prats, 3 (18).Kharkiv: KhNADU, 23-30 [in Ukrainian].
12. Zhykhareva, V.V., Kotlubay, A.M. & Kybyk, O.N. (2012). Ekonomyka morskoho transporta [Maritime transport economics]. Kh.: «BURUN KNYHA», 480 [in Russian].
13. Haralambides, HE.(2002) Competition, excess capacity, and the pricing of port infrastructure. International Journal of Maritime Economics 4, 323-347. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1057% 2Fpalgrave. ijme.9100053 [in English].
Опубліковано
2018-09-30
Як цитувати
Shcherbyna, V., & ZubenkoА. (2018). Управління фінансовими результатами підприємств портової галузі. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті, (3(64), 23-35. вилучено із https://daemmt.odesa.ua/index.php/daemmt/article/view/210