Оцінка впливу доходів споживачів на попит на круїзи в Середземномор’ї


  • Yu.O. Navrozova Одеський національний морський Університет
  • Ye.D. Grazhdaru Одеський національний морський Університет
Ключові слова: попит, доходи, круїзний відпочинок, споживачі, кореляційно-регресійний аналіз

Анотація

 Фактор грошових доходів споживачів відноситься до нецінових факторів, що впливають на зміну попиту. Майже всі рівні дохідних груп споживачів користуються круїзним відпочинком. Однією із загроз для розвитку круїзного бізнесу в Україні залишається падіння попиту через зниження доходів населення. У статті побудовані та проаналізовані залежності кількості круїзних пасажирів в країнах Середземномор'я від середньої заробітної плати і ВВП на душу населення, оцінена еластичність попиту по доходах в регіоні. Моделі визнаються адекватними і значущими для країн Італії та Франції. Барселона є лідером Середземноморського круїзного ринку. Модель залежності чисельності іспанських круїзних туристів, що відвідали порт Барселона від середньої заробітної плати, статистично надійна і адекватна. Еластичність попиту на круїзи по доходу позитивна, але переважно низька для Середземноморського регіону. Необхідно звернути увагу на вплив неврахованих факторів, наприклад зміна ціни і рівня якості на результуючий показник. Аналіз отриманих моделей в подальшому дасть можливість учасникам круїзного ринку прогнозувати свій розвиток в майбутньому, управляти економічними результатами.

Посилання

1. Voyt, M. N. (2014). Razvitie sferyi kruiznyih uslug na osnove povyisheniya kachestva obsluzhivaniya [Development of cruise services based on improved service quality]: dis. … kand. ekon. nauk, Moskva, 143 [in Russian].
2. Golubkova, I.A. (2011). Politika upravleniya ustoychivostyu razvitiya natsionalnogo kruiznogo sudohodstva [Management policies for the sustainability of the development of national cruise shipping]. Problemyi materialnoy kulturyi – Ekonomicheskie nauki. – Problems of Material Culture - Economic Sciences, 23-26 Retrieved from: http://dspace.nbuv.gov.ua/ bitstream/handle/123456789/54811/Golubkova-06.pdf?sequence=1 [in Russian].
3. Zhihareva, V.V., Vlasenko O.S. & Yarovaya N.V. (2016). Ekonomika i organizatsiya morskih kruizov [Economy and organization of sea cruises]. Odessa: KUPRIENKO SV, 249 [in Russian].
4. Logunova N.A. (2014). Teoretiko-metodologicheskie osnovyi strategicheskogo razvitiya kruiznogo turizma [Theoretical and methodological foundations of the strategic development of cruise tourism]: dis. … dokt. ekon. nauk, Simferopol, 439 [in Russian].
5. Melnik, I.L. (2014). InnovatsIynI zmIni na rinku kruYiznogo turizmu [Innovative changes in the cruise market], 313-319 [in Ukrainian].
6. Mihaylova, Yu.V. (2009). Obespechenie ustoychivogo funktsionirovaniya sudohodnyih predpriyatiy na kruiznom ryinke Chernomorskogo regiona [Providing sustainable operation of shipping enterprises on the cruise market of the Black Sea region]: Dis. … kand. ekon. nauk Odessa, 289 [in Russian].
7. Nesterova, K.S. (2016). Derzhavna rehuliatorna polityka spryiannia rozvytku morskoho turyzmu v Ukraini [State regulatory policy for promoting maritime tourism development in Ukraine]: avtoreferat dys. … kand. эkon. Nauk, Odessa, 27 [in Ukrainian].
8. Suvorova, N.A. (2005). Ekonomiko-marketingovyie faktoryi prodvizheniya kompleksa uslug morskogo turizma v regione [Economical and marketing factors of promotion of the complex of sea tourism services in the region]: Diss ... сandidate. econ Sciences, Sochi, 166 [in Russian].
9. Frida Bahja (2017). Evaluating the Relative Importance of Influencing Factors on Cruise Vacations: A Conjoint Analysis, Graduate Theses and Dissertations, 92. Retrieved from: http://scholarcommons.usf.edu/etd/6677 [in English].
10. José I. Castillo-Manzano, Xavier Fageda & Fernando Gonzalez-Laxe (2014). An analysis of the determinants of cruise traffic: An empirical application to the Spanish port system. Transportation Research Part E 66, 115-125 [in English].
11. Savkina, R.V. & Maltseva, E.G. (2015). Organizatsiya predprinimatelskoy deyatelnosti [Organization of entrepreneurship activity], Moskva: KnoRus, 214 [in Russian].
12. Pigina T. N., Tarakanova N. L. & Tarakanov S. I. (2016). Dohodyi naseleniya kak osnova formirovaniya sprosa na potrebitelskom ryinke: regionalnyiy aspect [Incomes of the population as a basis for the formation of demand in the consumer market: a regional aspect]. Molodoy uchenyiy – Young scientist, 472-475. Retrieved from: https://moluch.ru/archive/133/ 37452/ (data obrascheniya: 30.09.2018) [in Russian]. 13. Mihaylova, Yu.V. & Chaykovskiy I.V. (2013). Vliyanie urovnya dohodov na spros na ryinke kruiznogo sudohodstva [The impact of income on demand in the cruise shipping market]. Rerspective innovations in science, education, production and transport ‘2013 – The impact of income on demand in the cruise shipping market: Sworld. Retrieved from: https://www.sworld.com.ua/ konfer33/1317.pdf [in Russian].
14. Cruise industry overview 2018 / The Florida – Caribbean Cruise Association. –12 p. Retrieved from:https://www.f-cca.com/ downloads/2018Cruise-Industry-Overview-and-Statistics.pdf [in English].

Переглядів анотації: 104
Завантажень PDF: 143
Опубліковано
2018-11-18