Економіка гостинності: ефективність HoReCa в Україні


Ключові слова: туристичний бізнес, підприємництво, колективні засоби розміщення, туризм, послуга, індустрія гостинності, tourism business, entrepreneurship, collective accommodation facilities, tourism, service, hospitality industry

Анотація

Сектор гостинності є одним з ключових факторів європейської економіки та європейського туризму, як з точки зору зайнятості, так і прямого внеску в економіку. Разом з туризмом сектор гостинності є третьою за величиною соціально-економічною діяльністю в ЄС. Україна поступово асимілюється в туристичну карту Європи, отже розвиток сфери гостинності стає нагальною потребою подальшого розвитку української економічної системи.

Стаття присвячена дослідженню ролі індустрії гостинності в економіці України та особливо приморського регіону, її потенціалу та напрямків розвитку з врахуванням особливостей внутрішнього та зовнішнього туризму.

Проаналізовано динаміку розвитку підприємств готельного бізнесу, визначені основні тенденції та можливості для розвитку. Результати дослідження дозволяють зробити висновок про суттєву залежність даного напрямку не тільки від політичних зрушень та економічних реалій, але і від специфічного розвитку туристичних регіонів, інвестування сфери на місцевому рівні, створення брендів міст, інвестувань фізичних та юридичних осіб у вузькі, але цікаві для споживача сфери туризму: гастрономічний, релігійний, розважальний, екстремальний.

Біографія автора

Maryna Matviienko, Одеський національний морський університет

Доцент кафедри "Підприємництво та туризм" Одеського національного морського університету

Посилання

1. Boella, M.J. (2000). Human Resource Management in the Hospitality Industry Nelson Thornes, 348.
2. The hospitality industry’s contributions to European economy society. Retrieved from https://www.hotrec.eu/facts-figures
3. Lozova, O. & Mamotenko, D. (2017). Suchasniy rozvitok gotelnogo gospodarstva v Ukrayini [Contemporary development of the hotel industry in Ukraine]. Bulletin of the Kharkiv National Technical University of Agriculture named after Petr Vasilenko. Voice over 185, 251-259 [in Ukraine].
4. Milashko, O. (2014). KolektivnI zasobi rozmIschuvannya yak ob’Ekt statistichnogo vivchennya [Collective means of placement as an object of statistical study]. Bulletin of social and economic research, Vip. 2 (53), 202-206 [in Ukraine].
5. Voloshin, I.M. (2015). Perspektivi rozvitku turizmu v ukrayini ta sviti: upravlinnya, tehnologiyi, modeli [Prospects for the development of tourism in Ukraine and the world: management, technology, models: collective monograph] / in sciences. edit I. Voloshina. Lutsk: RVB of Lutsk National Technical University, 328 [in Ukraine].
6. Boshot, N.V. (2018). Trends in the development of the hotel industry in Ukraine. State and Regions - Series: Economy and Entrepreneurship, № 3 (102), 66-71.
7. Kosar, N. & Kuzio, N. (2016). Research on the development of tourism in a crisis. Actual problems of the economy, vol. 2 (176), 115-125.
8. The official site of http://mkt.unwto.org/barometer United Nations World Tourism Organization (2018), «Statistics», available at: http://www2. unwto.org/.
9. The official site of http://mkt.unwto.org/barometer Eurostat (2018). Dynamics of tourist flows. Retrieved from http://ec.europa.eu/eurostat.
10. The official site of http://mkt.unwto.org/barometer Entrepreneurship (2018). Retrieved from https://www.usnews.com/news/best-countries/ entrepreneurship-rankings.
11. The official site of http://mkt.unwto.org/barometerState Statistics Service of Ukraine (2018). Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua.

Переглядів анотації: 148
Завантажень PDF: 182
Опубліковано
2019-06-12