Оцінка тенденцій ринку перевалки небезпечних вантажів


Ключові слова: небезпечні вантажі, нафта і нафтопродукти, вугілля, порти, ринок.

Анотація

Метою статті є аналіз сучасних тенденцій на ринку перевалки небезпечних вантажів у морських портах.
Тенденціями останніх років на ринку перевалки небезпечних вантажів через морські порти є:
- зростання обсягів перевалки масових небезпечних вантажів;
- зростання обсягів перевалки нафти, зріджених нафтових і зріджених природних газів;
- основна номенклатура небезпечних вантажів: нафта і нафтопродукти, вугілля, шрот, скраплений газ, аміак безводний, аміачна селітра, хімічні наливні, хімічні, мінеральні добрива (сипучі);
- частка обсягу небезпечних вантажів у загальному вантажообороті світу та окремих країн Чорного моря суттєва та зростає по роках. Світова частка складає 45 %;
- відносно низька частка небезпечних вантажів у загальному вантажо-обороті України (10 % у 2018 р.) та зниження по роках;
- ринок перевалки нафти та нафтопродуктів Чорноморського регіону є достатньо сконцентрованим. Безперечним лідером серед чорноморських портів-конкурентів є група «НМТП» (Росія) – 85,66 %;
- проблеми з перевезенням та перевантаженням небезпечних вантажів в українських портах через неузгодженість за багатьма аспектами національних документів, зокрема МОПНВ з Міжнародним кодексом перевезення небезпечних вантажів;
- відсутність детальної статистики та аналітики обсягів небезпечних вантажів за номенклатурою інцидентів, нещасних випадків з оцінкою економічних та екологічних збитків, що відбуваються при перевалці та перевезенні небезпечних вантажів.

Біографія автора

Yu. Navrozova, Одеський національний морський університет

к.е.н., доцент, доцент кафедри «Підприємництва та туризму»

Посилання

1. Market Report Series: Oil 2018. Analysis and Forecasts to 2024 // International energy agency, ECD/IEA, 2018. 149 p.
2. Міжнародний кодекс з перевезення небезпечних вантажів (IMDG-Code), прийнятий Резолюцією А.716(17), видане 2000 р. та пізніше.
3. Roger, Н. Charlier. Hazardous goods and their environmental impact roger // Intern. J. Environ Studies, 2001. Vol.58. P. 271-285. URL:file:// C:/ Users/MASTER/Downloads/254812.pdf
4. Suominen, Mikko, Häikiö, Markku, Lehtinen, Paula, Metso, Lasse, Pernaa, Tuire; Ojala, Lauri. Supply chain analysis of Dangerous goods in the Baltic Sea Region Multiple Case Study of 14 Supply Chains // EMAN-EU
Conference 25.5.2007. URL: http://emu.tkk.fi/eman2007/ parallel/mikko_suominen.pdf
5. Joanne, Ellis. Analysis of accidents and incidents occurring during transport of packaged dangerous goods by sea // Safety Science. Volume 49, Issues 8-9, October 2011, P. 1231-1237. URL: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2011.04.004
6. Port Performance: Linking Performance Indicators to Strategic Objectives //UNCTAD Train for Trade Port Management Series, 2016. Volume 4, 46 p.
7. Review of maritime transport 2018. USA New York: UNCTAD, 2018. 116 p.
8. Итоги работы морских портов Украины за январь-декабрь 2018 года // Порты Украины. № 1 (183), 2019. С.62-64
9. Ots Tarmo. Transport and handling of dangerous cargoes in port areas: weaknesses of existing international and Estonian regulations // World Maritime University Dissertations, 2000. 243 p. URL: http:// commons.wmu.se/all_dissertations/243
10. Белобров Е.П. Как быть с опасными грузами // Порты Украины, № 06 (50), 2004. URL: https://ports.com.ua/articles/archive/kak-byt-s-opasnymi-gruzami
11. Annual Report 2018. Port of Constanta, 32 p. URL: file:///C:/ Users/MASTER/ Downloads/AR2018.pdf
12. Official site port of Varna. Year report. URL: http://port-varna.bg/en/About-us/Year-report
13. Официальный сайт группы «Новороссийский морской торговый порт». URL: http://www.nmtp.info/holding/press-centre/news
14. Стратегічний план розвитку морського транспорту на період до 2020 року. Затверджено наказом Міністерства інфраструктури України 18 грудня 2015 року № 542.

Переглядів анотації: 128
Завантажень PDF: 145
Опубліковано
2019-10-17