Фінансовий аспект управління доходами в бізнесі гостинності


Ключові слова: дохід, управління доходами, фінанси, підприємство, методи коригування доходів

Анотація

У статті подано аналіз підходів та методів управління доходами в бізнесі в сфері гостинності, змін у галузі фінансового управління та перспектив використання нових підходів в управлінні надходженнями в готельному бізнесі. Визначена роль політики ціноутворення та окреслене коло етичних проблем у ціноутворенні на готельні послуги. Обґрунтована роль доходів підприємств у цій галузі як найважливішого чинника, що впливає на подальші можливості функціонування та розвитку, та на інші показники ефективності. Показана роль політики управління доходами у визначенні результативності діяльності та можливості подальшого функціонування. Для ефективного функціонування підприємства у сфері гостинності важливо створити таку систему управління доходами, яка дозволить їх максимізувати в коротко-, середньо- та довгостроковій перспективі без втрат клієнтів та репутації, а також організувати суворий контроль за своєчасністю та обсягом доходу. Визначені етапи управління доходами: аналіз доходів попередніх періодів; пошук шляхів збільшення доходу; складання бюджету; контроль над доходами; регулювання та коригування доходу; порівняння отриманих значень із цільовими показниками. Аналіз дозволяє зробити висновок, що методи управління доходами дозволяють своєчасно приймати рішення управлінського, організаційного та фінансового характеру, що прямо чи опосередковано впливають на ефективність діяльності підприємства в галузі гостинності.

Біографія автора

Maryna Matviienko, Одеський національний морський університет

к.е.н., доцент кафедри «Підприємництво і туризм»

Посилання

1. Cross, R. (1997). Revenue Management: Hard-Core Tactics for Market Domination. New York, NY: Broadway Books.
2. Talluri, K., and van Ryzin, G. (1999) Revenue Management: Research Overview and Prospects. Transportation Science 33:233-256.
3. Chase, Nicole. 2007. Revenue management redefined. Hotels, February 1, 2007.
4. Cross, R., Higbie, J. & Cross, Z. (2010). Milestones in the Application of Analytical Pricing and Revenue Management. Journal of Revenue and Pricing Management
5. Cross, R., Higbie, J. & Cross, D. (2009). Revenue management's renaissance: a rebirth of the art and science of profitable revenue generation. Cornell Hospitality Quarterly 50: 56-81.
6. Mauri, A.G. (2013). Hotel Revenue Management: Principles and Practices, Pearson.
7. Blodgett, J.G., Wakefield, K.L. & Barnes, J.H. (1995). The effects of customer service on consumer complaining behavior. Journal of Services Marketing (9)4, 3142.
8. Bolton, L.E., Warlop, L. & Alba, J.W. (2003). Consumer perceptions of price (un)fairness. Journal of Consumer Research (29)4, 474-491.
9. Campbell, M.C. (1999). Perceptions of price unfairness: Antecedents and consequences. Journal of Marketing Research (36).
10. Choi, S. & Mattila, A.S. (2004). Hotel revenue management and its impact on customers' perceptions of fairness. Journal of Revenue & Pricing Management (2)4, 303-314.
11. Choi, S. & Mattila, A.S. (2005). Impact of information on customer fairness perceptions of hotel revenue management. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly (46)4, 444-451.
12. Choi, S. & Mattila, A.S. (2006). The role of disclosure in variable hotel pricing. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly (47)1, 27-35.
13. Ingold, A., McMahon-Beattie, U. & Yeoman, I. (eds.) (2000). Yield Management: Strategies for the Service Industries. London: Continuum. Kahneman, D., Knetsch, J.L. & Thaler, R. (1986). Fairness and the assumptions of economics. Journal of Business (59)4, 285-300.
14. Kimes, S.E. & Chase, R.B. (1998). The strategic levers of yield management. Journal of Service Research (1)2, 156-166.
15. Kimes, S.E. & Wirtz, J. (2003). Has revenue management become acceptable? Journal of Service Research (6)2, 125-135.
16. Konow, J. (2003). Which is the fairest one of all?: A positive analysis of justice theories. Journal of Economic Literature (41)4, 1188-1239.

Переглядів анотації: 137
Завантажень PDF: 169
Опубліковано
2019-12-26