Формування та впровадження сучасної бізнес-моделі портового оператора


  • Maryna Matviienko Одеський національний морський університет, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-5753-683X
Ключові слова: порт, портовий оператор, бізнес модель, вантажообіг, транзит

Анотація

Дослідження спрямоване на розробку методології побудови дієвих бізнес моделей та виявлення перспективних напрямків розвитку портових операторів. На основі аналізу діяльності портових операторів в українських морських торговельних портах розроблений загальний профіль портового оператора, що дозволяє відобразити еволюцію бізнес-моделі морських транспортних організацій від однієї з досить простих форм до іншої, що представляє типове сучасне транспортне підприємство.

Стаття присвячена розгляду основних тенденцій у роботі українських морських портів. В статті здійснений аналіз структури та динаміки вантажообігу українських портів. Визначена позиція України в транспортному забезпеченні основних транс європейських транспортних коридорів. Визначені основні переваги та недоліки логістичного процесу на території України. Досліджено логістичний індекс, визначені основні країни конкуренти та напрями подальшого розвитку для українських транспортних підприємств. На основі аналізу можливостей зростання експорту, імпорту та транзиту визначено, що найбільший потенціал подальшого розвитку для портових операторів полягає у розширенні вантажної бази та залученні транзитних вантажів. Визначені основні причини для перебудови або трансформації бізнес моделі підприємства. Визначені основні сектори перебудови бізнес моделі портового оператора.

Біографія автора

Maryna Matviienko, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.е.н., доцент, доцент кафедри «Підприємництво та туризм»

Посилання

1. Vuchic, V. (1999). Transportation for Livable Cities, Center for UrbanPolicy Research, New Brunswick.
2.Gagatsi E., Giannopoulos G., Aifantopoulou G., Charalampous G. (2016). Stakeholders-based multi-criteria policy analysis in maritime transport: from theory to practice, Greece
3. Noran O.S. (2000). Business modelling: Uml vs. idef.
4. Matviienko M. (2018). Business structures at a maritime enterprise. Development of management and entrepreneurship methods on transport, 14-25. DOI: 10.31375/2226-1915-2018-4-14-25.
5. Nyenno, Iryna, Nitsenko, Vitalii (2017) BUSINESS MODEL FOR A SEA COMMERCIAL PORT AS A WAY TO REACH SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS, Journal of Security and Sustainability Issues.
6. Osterwalder A and Pigneur (2010), Business Model Generation, John Wiley & Sons Inc.,p. 281, Hoboken, New Jersey.
7. Amit R and Zott C (2012), “Creating Value Through Business Model Innovation”, Sloan Management Review, Vol. 53, No. 3, pp. 41-49.
8. Bowman C and Ambrosini V (2000), “Value Creation Versus Value Capture: Towardsa Coherent Definition of Value in Strategy”, British Journal of Management, Vol. 11, No. 1, pp. 1-15.
9. Bereznoy, A. (2014). Innovative business-model in competitive strategy of the big company, Issues of Economy, 9, 65-81.
10. Schweizer, L. (2005). Concept and evolution of business models, Journal of General Management, 31(2), 37-56.
11. Alderton, P. (2008). Port Management and Operations. London: Published by Informa.
12. Stevens H. The institutional position of seaports: an international comparison. Springer Science & Business Media. 2007. Т. 51. P. 8–16.
13. Robinson R. Ports as elements in value-driven chain systems: the new paradigm. Maritime Policy & Management. 2002. Vol. 29. № 3. P. 241–255. DOI: 10.1080/03088830210132623
14. Author, Koen, Frenken, Juliet (2017). Putting the sharing economy into perspective. https://doi.org/10.1016/j.eist.2017.01.003.
15Williamson, O (1981). The economics of organization: the transaction cost approach. Am. J. Sociol., 87 (1981), pp. 548-577 CrossRefView Record in ScopusGoogle Scholar

Переглядів анотації: 90
Завантажень PDF: 123
Опубліковано
2020-09-30