Стратегічні переваги транспортної мережі Каспійського морського регіону

  • Fariz Ismailzade Університет ADA, Баку, Азербайджан
  • Bahruz Babayev Азербайджанський державний економічний університет

Анотація

У даній статті проводиться огляд існуючих транспортних і енергетичних мереж в регіоні Каспійського моря, оцінюється їх потенціал і вказуються потенційні проекти, які можуть посилити потенціал каспійських транспортних і енергетичних мереж. Каспійська транспортна мережа складається з двох основних транспортних коридорів, а саме транспортного коридору «Схід-Захід» і транспортного коридору «Північ-Південь», а також системи нафто- і газопроводів, що йде від Каспію до Європи. Прикаспійські держави, включаючи Азербайджан, Казахстан і Туркменістан, відомі своїми багатими родовищами нафти і природного газу, також мають величезний транзитним потенціалом по всьому світу. Транзитні можливості Каспійського регіону зіграли дуже важливу роль для великих держав, надавши Європейського союзу (ЄС), Сполученим Штатам (США), Росії і Китаю важливі комерційні та стратегічні переваги. Слід зазначити, що прикаспійських держав Азербайджан є як провідним учасником, так і прихильником цих ініціатив.

З історичної точки зору, ініціатива ЄС і США по наданню допомоги у відновленні Шовкового шляху на початку 1990-х років, важливість транспортного коридору «Схід-Захід» в рамках китайської «Ініціативи« Один пояс і один шлях »з 2013 року», а також ініціативи Азербайджану і Росії зі створення транспортного коридору «Північ-Південь» в 2000-х роках є переконливими індикаторами того, наскільки Каспійський регіон має комерційне і стратегічне значення. Аналізуючи його стратегічні і комерційні переваги, в цій статті стверджується, що Каспійський регіон володіє одним з найважливіших міжнародних транспортних і енергетичних вузлів, що з'єднують Схід із Заходом. Вивчено історичне значення і перспективи транспортних і енергетичних коридорів в Каспійському регіоні, а також оцінена інфраструктура, наявна в регіоні.

 Якщо Азербайджан разом з іншими прикаспійськими державами доб'ється повної реалізації двох проектів, а саме Транскаспійського трубопроводу і «середнього транспортного коридору», вони послужать подальшому розвитку каспійської енергетичної мережі.

Біографії авторів

Fariz Ismailzade, Університет ADA, Баку, Азербайджан

проректор

Bahruz Babayev, Азербайджанський державний економічний університет

Викладач- науковий спіробітник

Посилання

1. Asia Global Online (2020) .Rebuilding Interconnections: Russia, India and the International North-South Transport Corridor. Retrieved from: https://www.asiaglobalonline.hku.hk/rebuilding-interconnections-russia-india-and-international-north-south-transport-corridor, accessed on December 5.
2. Altundeger, N., (2007). Geopolitical Rivalry in the Caspian-Caucasus Region and the Dilemma of Interstate Cooperation.

3. Babayev, B. (2020). Chinese investment in Azerbaijan is a win-win for both countries. Retrieved from https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3099044/chinese-investment-azerbaijan-win-win-both-countries, accessed on December 3, 2020.
4. Babayev, B. (2020). Clashes on Azerbaijan-Armenia Border Threaten Regional Transport and Energy Routes Publication: Eurasia Daily Monitor Volume: 17 Issue: 112.
5. Babayev, B. & Ismailzade, F., (2020). Azerbaijan’s Contribution to the Chinese Belt & Road Initiative.
6. Baran, Z. (2007). EU Energy Security: Time to End Russian Leverage. Journal of the Washington Quarterly 30, no. 4: 131-144.
7. Bahgat, G., (2006). Europe's energy security: challenges and opportunities. International Affairs, 82 (5), pp.961-975.
8. Calabrese, J. (2020). Setting the Middle Corridor on track. Retrieved from: https://www.mei.edu/publications/setting-middle-corridor-track, accessed on December 5, 2020.
9. Council on Foreign Relations (2020). "China's massive Belt and Road Initiative". Retrieved from: https://www.cfr.org/backgrounder/chinas-massive-belt-and-road-initiative, accessed on February 25, 2020.
10. Comolli, Virginia. (2010). Chapter Eight: Energy Security. Adelphi Series 50, no. 414-415: 177-196.
11. Fedorenko, R.V. (2019). Modern Issues of Development of the Customs and Logistics Infrastructure of the International North-South Transport Corridor. In: Ashmarina S., Vochozka M. (eds) Sustainable Growth and Development of Economic Systems. Contributions to Economics. Springer, Cham.
12. German, Tracey. (2009). Pipeline politics: Georgia and energy security. Journal of Small Wars & Insurgencies 20, no.2: 344-362.
13. German TC. (2008). Corridor of power: The Caucasus and energy security. Caucasian review of international affairs. 2 (2):64-72.
14. Gorshkov, T. & Bagaturia, G., (2001). TRACECA–Restoration of Silk Route. Japan Railway & Transport Review, 28, pp.50-55.
15. Hurriyetdailynews.com (2020).First export train heads from Turkey to China. Retrieved from: https://www.hurriyetdailynews.com/first-export-train-heads-from-turkey-to-china-160596, accessed on December 5, 2020.
16. Khalilova, T.S., Li, R. & Khalilov, E.N., (2016). Caspian route of the Silk Road. International Journal of Asian History, Culture and Tradition, 4(4), p.1.
17. Haqqin.az. (2020). Первый поезд едет из Стамбула в Китай по Баку – Тбилиси – Карс. Retrieved from: https://haqqin.az/news/195339, accessed on December 3, 2020.
18. Ismailzade, F., (2016). The ‘North-South’ transport corridor finally kicks off. Central Asia-Caucasus Analyst, 27.
19. Jafarova, E., (2020). First Azerbaijani Gas Reaches Albania amid COVID-19. The Central-Asia Caucasus Analyst.
20. Kalicki, J.H., (2001). Caspian Energy at the Crossroads. Foreign Affairs, pp.120-120.
21. Khorrami, N. (2020). How China gains from Armenia-Azerbaijan war. Retrieved from: https://eurasianet.org/perspectives-how-china-gains-from-armenia-azerbaijan-war, accessed on December 3, 2020.
22. Lianlei, B., (2016). Azerbaijan in the Silk Road Economic Belt: A Chinese Perspective, Caucasus International, 6, (1): 27-39.
23. Locatelli, C. (2010) .Russian and Caspian hydrocarbons: energy supply stakes for the European Union. Journal of Europe-Asia Studies 62, No. 6: 959-971.
24. Lynch, D. ed., (2003). The South Caucasus: a challenge for the EU. Institute for Security Studies, European Union
25. Meister, Stefan. & Viëtor, Marcel. (2011) .Southern Gas Corridor and South Caucasus. in South Caucasus-20 Years of Independence, Berlin: Friedrich-Ebert-Stiftung 335-353.
26. Middle East Policy Council. (2020) .The Caspian Region and the New Great Powers. Retrieved from: https://mepc.org/journal/caspian-region-and-new-great-powers, accessed on December 3, 2020.
27. Mincom.gov.az. (no date). North-South International Transport Corridor. Retrieved from: https://mincom.gov.az/en/view/pages/104/, accessed on December 5, 2020.
28. Orazgaliyev, S., Ostrowski, W. & Kubicek, P., (2017). Competition for pipeline export routes in the Caspian region: The new Great Game of the new Silk Road? Cambridge Journal of Eurasian Studies, 1, pp.1-23.
Опубліковано
2020-12-19
Як цитувати
Ismailzade, F., & Babayev, B. (2020). Стратегічні переваги транспортної мережі Каспійського морського регіону. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті, 4(73), 79-91. https://doi.org/10.31375/2226-1915-2020-4-79-91