Комерційні ризики морських перевезень в умовах льодової навігації


  • Yuliia Zahorodnia Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія» https://orcid.org/0000-0003-0320-540X
Ключові слова: льодова навігація, морські перевезення, комерційна експлуатація судна, комерційні ризики.

Анотація

У статті представлені актуальні комерційні проблеми морських перевезень в умовах льодової навігації, а саме визначено і проаналізовано можливі комерційні ризики перевезень. Визначено основні умови, що дозволяють судам здійснювати захід у порти, які замерзають. Досліджено основні правила льодових попереджень Міжнародної організації ВІМСО «NORDICE», які націлені на регулювання комерційних ризиків морських перевезень. Виявлено недосконалість існуючих правил і проаналізовані позитивні моменти оновлених поправок BIMCO «General Ice Clause for voyage charter parties». Визначено комерційні ризики при укладанні зовнішньоторговельних сировинних контрактів і стандартних договорів під специфічні види агропродукції Міжнародною організацією торгівлі зерном і кормами GAFTA і Федерацією асоціацій торгівлі олійними культурами, насінням та жирами FOSFA. Визначено, що комерційні ризики в умовах льодової навігації вимагають комплексного аналізу і підходу з урахуванням умов чартеру; стандартні застереження в чартери щодо льодової обстановки не дають можливість врегулювати комерційні ризики через відсутність чітких інструкції щодо комерційних питань.

Біографія автора

Yuliia Zahorodnia, Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія»

канд. екон. наук, доцент

Посилання

1. Ледовая кампания в украинских портах: готовь сани хотя бы осенью // Interlegal. URL: https://interlegal.com.ua/ru/publikacii/ledovaya_kampaniya_v_ ukrainskih_portah_gotov_sani_hotya_by_osenju/
2. В украинских портах и каналах стартовала ледовая кампания // MINTRANS. URL: https://mintrans.news/porty/v-ukrainskikh-portakh-i-kanalakh-startovala-ledovaya-kampaniya
3. Basic guidance in understanding ice navigation // BIMCO. URL: https://www.bimco.org/ships-ports-and-voyage-planning/ice-information/general-information/guidance
4. Ice clause for Voyage Charter Parties 2005// BIMCO. URL: https://www.bimco.org/contracts-and-clauses/bimco-clauses/current/ice_clause_general_for_voyage_charter_parties_2005#:~:text=Under%20the%20BIMCO%20Ice%20Clause,accessible%3B%20or%20(3)%20declare
5. Contract No.48 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2010/48.pdf
6. Contract No.88 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2010/88_2017.pdf
7. Contract No.89 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2018/89_2017.pdf
8. Contract No.4 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/document-library/contract-no-4-january-2015/
9. Contract No.11 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/content/ uploads/2015/01/Contract-No-11.pdf
10. Contract No.53 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/content/ uploads/2014/10/Contract-53-Oct-2004.pdf
11. Contract No.54 // FOSFA International. URL: https://ciss-group.com/ documents/FOSFA_54.pdf
12. Рид Сміт Клінт Алерт (Reed Smith Client Alert, 2014) Combined “Prevention of Shipment” clause replaces Prohibition, Force Majeure and Strikes clauses in standard grain trading contracts, 2014.
13. Роберт Бриджс (Robert Bridges, 2017) Risks and Damages Caused in Ice Navigation, Marine Ship‐Ice Interaction 2017.
14. Jalonen R., RIska K., Hänninen S., Sjöfartsverket M. A preliminary risk analysis of winter navigation in the Baltic Sea, Finnish Maritime Administration, 2005.
15. Kum S., Sahin B. A root cause analysis for Arctic Marine accidents from 1993 to 2011. Safety science, 2015, 74: 206-220
16. Arctic Marine accidents from 1993 to
17. 2011. Safety science, 2015, 74: 206-220.
KUM, S; SAHIN, B. A root cause analysis for Arctic Marine accidents from 1993 to
2011. Safety science, 2015, 74: 206-220.

References

1. Ledovaya kampaniya v ukrainskih portah: gotov' sani hotya by osen'yu [Ice campaign in Ukrainian ports: prepare sledges at least in autumn]. Interlegal. Retrieved from: https://interlegal.com.ua/ru/publikacii/ledovaya_kampaniya_v_ ukrainskih_portah_gotov_sani_hotya_by_osenju/ [in Russian]
2. V ukrainskih portah i kanalah startovala ledovaya kampaniya [Ice campaign started in Ukrainian ports and canals]. MINTRANS. Retrieved from: https://mintrans.news/porty/v-ukrainskikh-portakh-i-kanalakh-startovala-ledovaya-kampaniya [in Russian]
3. Basic guidance in understanding ice navigation. BIMCO. Retrieved from: https://www.bimco.org/ships-ports-and-voyage-planning/ice-information/general-information/guidance
4. Ice clause for Voyage Charter Parties 2005// BIMCO. URL: https://www.bimco.org/contracts-and-clauses/bimco-clauses/current/ice_clause_general_for_voyage_charter_parties_2005#:~:text=Under%20the%20BIMCO%20Ice%20Clause,accessible%3B%20or%20(3)%20declare
5. Contract No.48 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2010/48.pdf
6. Contract No.88 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2010/88_2017.pdf
7. Contract No.89 // GAFTA. URL: https://www.gafta.com/write/MediaUploads/ Contracts/2018/89_2017.pdf
8. Contract No.4 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/document-library/contract-no-4-january-2015/
9. Contract No.11 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/content/ uploads/2015/01/Contract-No-11.pdf
10. Contract No.53 // FOSFA International. URL: https://www.fosfa.org/content/ uploads/2014/10/Contract-53-Oct-2004.pdf
11. Contract No.54 // FOSFA International. URL: https://ciss-group.com/ documents/FOSFA_54.pdf
12. Reed Smith Client Alert Combined “Prevention of Shipment” clause replaces Prohibition, Force Majeure and Strikes clauses in standard grain trading contracts, 2014.
13. Robert BridgesRisks and Damages Caused in Ice Navigation, Marine Ship‐Ice Interaction 2017.
14. Jalonen R., RIska K., Hänninen S. & Sjöfartsverket M. A preliminary risk analysis of winter navigation in the Baltic Sea, Finnish Maritime Administration, 2005.
15. Kum, S & Sahin, B. A root cause analysis for Arctic Marine accidents from 1993 to 2011. Safety science, 2015, 74: 206-220
Опубліковано
2021-03-31