The port business process analysis as the management model


  • Maryna Matviienko Одеський національний морський університет, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-5753-683X
Ключові слова: порт, портовий оператор, бізнес-процес, вантажообіг, транзит

Анотація

Дослідження, представлені в цій статті, спрямовані на розробку методології розкладу бізнес-процесів, що відбуваються в порту, на складові та пошук оптимальних підходів до управління ними на підприємствах порту. Мета – здійснити схематичне групування операцій та управлінських рішень портових операторів за напрямами управління та проаналізувати роль бізнес-процесів у досягненні комерційних цілей підприємств. На основі аналізу діяльності портових операторів українських морських торговельних портів розроблено загальний профіль портового оператора, який відображає еволюцію бізнес-процесів морських транспортних підприємств від однієї з найпростіших форм до іншої, що є типовою для сучасного транспортного підприємства.

Стаття присвячена основним тенденціям у роботі українських морських портів. Наголошується на важливості забезпечення керованості такої складної системи, як підприємство морського транспорту, та підкреслює важливість визначення конкретних бізнес-процесів, характерних для портових підприємств, та висвітлення специфіки аналізу загальних бізнес-процесів. На основі аналізу можливостей зростання експорту, імпорту та транзиту визначено, що найбільший потенціал для подальшого розвитку портових операторів має розширення вантажної бази та залучення транзитних вантажів, тому акцент робиться на побудові відповідних бізнес-процесів. Визначено основні причини реструктуризації або трансформації бізнес-моделі підприємства. Визначено основні сектори реструктуризації бізнес-процесів портового оператора.

Біографія автора

Maryna Matviienko, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

к.е.н., доцент, доцент кафедри «Підприємництво та туризм»

Посилання

1. Angeloudis, P. & Bell, M.G.H. (2011). A review of container terminal simulation models. Maritime Policy and Management, Vol. 38 No. 5, pp. 523-540. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/ 03088839.2011.597448
2. Backus, D.K., Kehoe, P.J. & Kydland, F.E. (1995). International business cycles: theory and evidence. Frontiers of business cycle research, 331, p.356. Retrieved from: https://doi.org/10.1515/9780691218052
3. Brooks, M.R., Schellinck, T. and Pallis, A.A. (2011), A systematic approach for evaluating port effectiveness. Maritime Policy and Management, Vol. 38 No. 3, pp. 315-334. Retruived from: http:// dx.doi.org/10.1080/03088839.2011.572702
4. Cabanillas, C. Baumgraß, A. Mendling, J. Rogetzer, P. and Bellovoda, B. (2014). Towards the enhancement of business process monitoring for complex logistics chains. Lecture Note in Business Information Processing, pp. 305-317, Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319- 06257-0_24
5. Carlan, V., Sys, C., Vanelslander, T. and Roumboutsos, A. (2017). Digital innovation in the port sector: barriers and facilitators. Competition and Regulation in Network Industries, Vol. 18 Nos 1/2, pp. 1-93. retrieved from: http://dx.doi.org/10.1177/1783591717734793
6. Díaz-Hernández, J.J., Martínez-Budría, E. and Salazar-González, J.J. (2014). Measuring cost efficiency in the presence of quasi-fixed inputs using dynamic data envelopment analysis: the case of port infrastructure. Maritime Economics and Logistics, Vol. 16 No. 2, pp. 111-126. Retrieved from: http:// dx.doi.org/10.1057/mel.2013.28
7. Dijkman, R., Dumas, M., Van Dongen, B., Käärik, R. and Mendling, J. (2011). Similarity of business process models: metrics and evaluation. Information Systems, Vol. 36 No. 2, pp. 498-551.
8. Elbert, R., Pontow, H. and Benlian, A. (2016). The role of inter-organizational information systems in maritime transport chains. Electronic Markets, Vol. 27 No. 2, pp. 157-173. Retrieved from: http://dx. doi.org/10.1007/s12525-016-0216-3
9. Islam, S., Olsen, T. and Daud Ahmed, M. (2013). Reengineering the seaport container truck hauling process. Business Process Management Journal, Vol. 19 No. 5, pp. 752-782. Retrieved from: http:// dx.doi.org/10.1108/bpmj-jun-2012-0059
10. Kondratyev, M. (2015). An object-oriented approach to port activity simulation. International Journal of Simulation and Process Modelling, Vol. 10 No. 1, p. 1. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1504/ ijspm.2015.068511
11. Matviienko M. Matviienko, M. (2020). The formation and implementation of the modern port operator business model. Development of Management and Entrepreneurship Methods on Transport, (3 (72), 135-145. Retrieved from: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2020-3-135-145
12. Saragiotis, P. (2019). Business process management in the port sector: a literature review. Maritime Business Review, Vol. 4 No. 1, pp. 49-70. Retrieved from: https://doi.org/10.1108/MABR-10-2018-0042
13. Schellinck, T. and Brooks, M.R. (2013). Improving port effectiveness through determinance/ performance gap analysis. Maritime Policy and Management, Vol. 41 No. 4, pp. 328-345. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/03088839.2013.809632
14. Talley, W.K. and Ng, M. (2016). Port economic cost functions: a service perspective. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, Vol. 88, pp. 1-10. Retrieved from: http://dx. doi.org/10.1016/j.tre.2015.12.002
15. Wang, Y., Huang, L. and Guo, Y. (2013). Integrating declarative and imperative approach to model logistics service processes. Journal of Industrial Engineering and Management, Vol. 6 No. 1. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.3926/jiem.684
16. Wong, A. and Kozan, E. (2010). Optimization of container process at seaport terminals. Journal of the Operational Research Society, Vol. 61 No. 4, pp. 658-665. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1057/ jors.2009.18
17. Zheng, S. and Yin, C. (2015). Technical, allocative and cost efficiencies of Chinese ports. Maritime Policy and Management, Vol. 42 No. 8, pp. 746-758. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/ 03088839.2015.1040860

Переглядів анотації: 30
Завантажень PDF: 26
Опубліковано
2022-05-31