Узагальнення досвіду з застосування джерел фінансування будівництва суден


  • Oleksii Kotlubai Одеський національний морський університет, Одеса, Україна https://orcid.org/0000-0002-7120-4399
Ключові слова: інвестиційні трансформації; фінансово-економічна криза; будівництво флоту; Коммандітгезельшафт; фонди прямих інвестицій

Анотація

У статті подано короткий огляд останніх трансформацій у секторі фінансування розвитку морського транспорту, в якому певне місце відведено прямим інвестиціям та їх посиленню після світового фінансово-економічного колапсу 2008 року та можливим ризикам їх глобального застосування як інструменту інвестиційної діяльності в судноплавстві.

До 2008 року мобілізація фінансування в цьому секторі була не надто складною, оскільки галузь переживала період стійкого зростання за історично високих фрахтових ставок. Багато судноплавних компаній розширювалися і розміщували довгострокові замовлення на будівництво великої кількості нових суден. У 2003-2008 роках на ринку будівництва нових суден спостерігався бум - сума замовлень досягла 800 мільярдів доларів, причому половина замовлень припала на 2007-2008 роки, коли ціни на кораблі злетіли до максимальних позначок. . Отримати банківський кредит до 80% від вартості нового судна було неважко, що дозволяло досить точно визначити їх вартість. Більшість нових суден повинні були бути спущені на воду протягом декількох років після фінансової кризи 2008 року.

Після 2008 року в результаті низьких темпів зростання світового попиту на товари і надходження на ринок нових будівельних суден, чартерні ставки впали на більшості ринків, що обумовило стрімке падіння вартості суден, і галузь судноплавства потрапила в смугу збитків, неповернення кредитів і банкрутств. У цій ситуації фонди прямих інвестицій видаються надзвичайно важливими для забезпечення зростання сектора та можуть впливати на його розвиток у ряді напрямків, у тому числі в результаті консолідації та вертикальної інтеграції транспортних послуг. Це вимагатиме підвищення ефективності сектору та створення компаній з міцнішою фінансовою позицією.

Біографія автора

Oleksii Kotlubai, Одеський національний морський університет, Одеса, Україна

Доктор економічних наук, професор, професор кафедри

«Підприємництво та туризм»

Посилання

1.Bloomberg (2011). Bank retreat on shipping seen filled by private equity: Freight. 23 May. Available at http://www.bloomberg.com/news/2012-05-22/bank-retreat-on-shipping-seen-filled-by-private-equity-freight.html (accessed 2 September 2022).
2.Bloomberg (2012).General Maritime files for bankruptcy protection with $1.4 billion in debt. Available at http://www.bloomberg.com/news/2011-11-17/general-maritime-files-for-bankruptcy-protection-with-1-4-billion-in-debt.html (accessed 01 July 2022).
3.Bloomberg (2013b). Overseas shipholding group files for bankruptcy. Available at http://www.bloomberg.com/news/2012-11-14/overseas-shipholding-group-files-for-bankruptcy.html (accessed 31 July 2022).
4.Chinadaily.com (2013). EXIM bank to finance Greek ship owners. 21 May. Available at http//www.chinadaily.com.cn/business/2013-05/21/content_16516813.htm (accessed 1 September 2022).
5.Clarkson Research Services (2013a). Shipping Intelligence Network – Timeseries. Available at http://clarksons.net/sin2010/ts/Default.aspx (accessed 31 July 2022).
6.KPMG (2012).Ship Financing in Flux: Searching for a New Course. Available аt http://www.kpmg.com/UK/en/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/PDF/Market%20Sector/Transport/ship-financing-in-flux.pdf (accessed 1 September 2022).
7.Lloyd’s List (2013a). Opinion poll predicts tanker bankruptcies. 10 January. Available at http://www.lloydslist.com/ll/sector/tankers/article414768.ece (accessed 31 July 2022).
8.Lloyd’s List (2013b). Clock is ticking on tanker company bankruptcies. 18 January. Available at http://www.lloydslist.com/ll/sector/tankers/article415255.ece (accessed 31 July 2022).
9.Lloyd’s List (2013c). Nor-Shipping: Norway’s export credit agency favours safety and crew competence. Available at http://www.lloydslist.com/ll/sector/finance/article423950.ece (accessed 30 April 2022).
10.Lloyd’s List Containerization International (2013). Asia–Europe rates double. 28 June. Available at http://www.lloydslist.com/ll/sector/containers/article425313.ece (accessed 31 May 2022).
11. Lloyd’s Loading List.com (2013b). Top box lines lost $239m last year. 10 April. Available at http://www.lloydsloadinglist.com/freight-directory/sea/top-box-lines-lost-239m-last-year/20018037395.htm (accessed 31 May 2022).

Переглядів анотації: 20
Завантажень PDF: 25
Опубліковано
2022-09-30